החל מן הרגע בו אנו נכנסים לחנות כצרכנים מן השורה, אנו למעשה פוסעים אל תוך מסלול ובו שזורות טכניקות שיווק ומכירה שונות, חלקן גלויות למדי בדמות צוות המוכרים והמוכרות, וחלקן סמויות או סמויות בחלקן לרבות מתקני התצוגה המציגים מוצרים שונים, ובראשם מוצרים הזוכים לשיווק אגרסיבי יותר.
נשים כדוגמה בושם חדש שזה עתה הושק למכירה ברשתות הפרמה השונות. וודאי שחלקכם מצא עצמו עובר אל מול מדפים תצוגה רבי רושם המציגים את המותג, מציגים את הפרזנטורים המייצגים את הבושם ועמו גם מספר אלמנטים המספרים אודות המוצר החדש. זהו מתקן תצוגה שעוצב במיוחד עבור הבושם, ומטרתו להגביר את המודעות להשקה החגיגית ולדרבן מכירה.
אותו מתקן תצוגה שזה עתה הדגמנו? הוא ורבים אחרים הם תוצר של מלאכת מחשבת ממושכת המתחילה באפיון הקונספט הראשוני, דרך עבודת עיצוב ועד לשלב הייצור והתקנתו של המתקן בחנות.
כאן נחלוק אתכם חלק מן הסודות הטמונים בעיצובם של מתקני תצוגה בולטים ומצליחים.
אפיון מקדים: המוצר ומעבר לו
לצד המוצר המשווק, הרי שתכנון מתקני תצוגה הוא תוצאה בראש ובראשונה של בחינת והתאמת המתקן לכל חנות וחנות בה הוא עתיד להיות מוקם.
התאמת המתקנים אל חללי החנות באופן יעיל, יכול לסלול את הדרך אל עבר מתקן תצוגה המשתלב באופן הרמוני עם החנות עצמה. מתקן קטן מדי עלול להיבלע בתוך החנות, ואילו מתקן תצוגה גדול יתר על המידה, יכול להוביל לאי-נוחיות מסוימת מצד הצרכנים.
מומחה לאפיון מתקני תצוגה יבקש לשלב בין צבעי המותג של המוצר המיועד לפרסום, המסרים השיווקיים המדויקים לבין היבטים הלקוחים מעולמות עיצוב הפנים ושיאפשרו להתאימו במדויק למאפייני החנות או החנויות המיועדות.
בחינת ואפיון קהל היעד
בעוד שמתקן תצוגה של חטיף חדש לילדים, יבקש להדגיש את מחירו המשתלם אל מול המתחרים וכן רכיבים תזונתיים בריאותיים מסוימים, הרי שמתקן תצוגה המפרסם חטיף טבעוני יחסיר את דבר המחיר וזאת לאור היותו יקר יותר מן החטיפים הקיימים בשוק.
כמו כל מלאכת שיווק, בין אם בדיגיטל ובין אם כפרסום אופליין קלאסי, הרי שהבנת קהל היעד, צרכיו, יעדיו והאלמנטים הנוגעים בנקודות הנכונות, הוא בגדר חובה למען יצירת פרסום יעיל ומניע לפעולה.
אפיון קהל היעד יאפשר גם לעצב את מתקן התצוגה בהתאם. כך למשל, מתקן תצוגה למשקה מרענן שידגיש אלמנטים צעירים ואווירת קיץ, אל מול מתקן תצוגה לדבש טהור ובו תודגש מלאכת הפקתו באווירה כפרית שלווה.
פלטת הצבעים של המתקן
כל מלאכת עיצוב נסמכת על מספר צבעים מובילים. ניתן לשים לב כי בכל אתר אינטרנט ואפליקציה ישנם עד 3 צבעים בלבד המכתיבים את הנראות, וכך נכון הדבר גם בעיצובים של פריטים שונים מבשמים ועד לריהוט.
ישנם אינספור שילובי צבעים אופטימליים, ולסקרנים שביניכם, חיפוש מהיר של המילה Palette Generator יציג בפניכם מגוון אתרים המאפשרים לקבל השראה לצבעים הפועלים בהרמוניה זה לצד זה.
הצבעים נבחרים על פי היבטים פסיכולוגיים המניעים לפעולה, על-בסיס קהל היעד, אופיו של המוצר והאווירה אותה מבקשים המשווקים להשרות על העוברים והשבים בחנות.
לסיכום
הסוד בעיצוב מתקני תצוגה בולטים איננו טמון בטיפ אחד, כי אם במלאכת מחשבת היוצרת תצרף של אלמנטים המשתלבים זה בזה.
בחיפושכם אחר השפה העיצובית שלכם, הינכם מוזמנים ליצור קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר, ואנו נשוב אליכם בהקדם האפשרי.