עיצוב האתר שלכם חשוב יותר מכפי שאתם אולי משערים. אולי אתם משתמשים בטקטיקה יעילה במיוחד להגברת ההמרות שלכם, אבל אם העיצוב של האתר נראה עלוב, אין טקטיקה בעולם שתוכל לעזור לכם.
עיצוב אתר אינטרנטי הוא לא תחום שמעניין רק את המעצבים. עיצוב זה שיווק! ׳עיצוב׳, זה המוצר שלכם והדרך שבה הוא עובד. כדי שהאתר שלכם ישיג תוצאות טובות יותר, הנה כמה עקרונות לעיצוב אתרים יעיל שכדאי להכיר ולפעול על פיהם.
-
היררכיה ויזואלית
היררכיה ויזואלית, או חזותית, היא אחד העקרונות החשובים ביותר הנמצאים ברקע של עיצוב אתרים טוב. מדובר בסדר הדברים שבו העין האנושית קולטת את מה שהיא רואה.
חלקים מסוימים באתר שלכם חשובים יותר מאחרים (כמו טפסים, קריאה לפעולה, הצעת מחיר וכו׳), והשאיפה שלכם היא שחלקים אלה יקבלו תשומת לב רבה יותר מהחלקים הפחות חשובים.
היררכיה לא נוצרת רק מגודל הפריט. אם תציצו באתר של אמזון, תוכלו לראות איך כפתורי הקריאה לפעולה ״הוסף לעגלה״ או ״קנה עכשיו״ – צבועים בצבע בולט יותר כדי לתפוס את העין.
-
פרופורציות אלוהיות
- יחס הזהב – המספר הקסום פאי (φ), 1.618. לפי חוקי האסתטיקה, העיצובים המשתמשים בפרופורציות המוגדרות על ידי יחס הזהב, הם עיצובים אסתטיים.
- סדרת פיבונאצ׳י (Fibonacci) – לפיה כל איבר בסדרה הוא הסכום של שני האיברים הקודמים לו: 0,1,1,2,3,5,8,13,21 וכן הלאה. היחס בין שני איברים עוקבים בסדרה שואפים ליחס הזהב 1.618
המעניין הוא שגם ׳יחס הזהב׳ וגם ׳סדרת פיבונאצי׳, שלכאורה אינם קשורים זה לזה, בכול זאת מייצרים את אותו מספר בדיוק – 1.618
אמנים ואדריכלים רבים משתמשים בפרופורציות אלה כדי לנסות ולהתקרב ליחס הזהב. אחת הדוגמאות המפורסמות היא הפרתנון שנבנה ביוון העתיקה שכל חלקיו עונים על פרופורציות יחס הזהב.
האם יחס הזהב יכול לשרת גם את עיצוב האתר שלכם? ברור שכן. אם תבדקו את הפרופורציות של עיצוב מסך הטוויטר שלכם, תוכלו לקבל המחשה מושלמת.
-
החוק של Hick
לפי חוק היק: ׳עם כל הוספה של אפשרות לבחירה, גדל הזמן הנדרש כדי לקבל החלטה׳.
בטח חוויתם זאת אינספור פעמים במסעדות. תפריטים עם המון אפשרויות הקשו עליכם לבחור את המנה. רבל כשהתפריט הציע רק שתי אפשרויות, ההחלטה שלכם היתה הרבה יותר קלה ומהירה.
זה דומה לפרדוקס הבחירה, לפיו: ככול שהאתר ייתן יותר אפשרויות, כך קל יהיה יותר לבחור ב…כלום!
שני העקרונות הללו באים לביטוי גם בתחום עיצוב האתרים.
ככול שלמשתמש יש אפשרויות רבות יותר באתר האינטרנט שלכם, כך הוא יתקשה יותר להשתמש בו, אם בכלל יעשה בו שימוש.
לאורך תהליך העיצוב, המעצב צריך לבטל את אפשרויות הבחירה. כדי ליצור עיצוב טוב יותר של האתר, הוא יתמקד בביטול אפשרויות מסיחות דעת.
בעידן של אינסוף אפשרויות בחירה, אנשים זקוקים לפילטרים טובים יותר! לכן, אם אתם מוכרים מספר עצום של מוצרים, הוסיפו מסננים טובים שיוכלו להקל על קבלת החלטת הקנייה.
מאמר זה נכתב בשיתוף >> https://www.ekdesign.co.il/