בינה מלאכותית, AI (Artificial Intelligence), הופכת את העולם שלנו לחכם יותר באמצעות אוטומציה של משימות, פתרונות מחשוב ושיפור היעילות. מה שנחשב עד לא מזמן כמדע בדיוני מתחיל לתפוס מקום יותר ויותר נרחב בחיים שלנו בכמה דרכים מתוחכמות.
מה שהתחיל בבניית אתרים באינטרנט + חנויות וירטואליות והתפתח לאפליקציות המקלות על חיינו – כמו האפליקציות Waze (שעוזרת לנווט בדרכים) או Bit (שמאפשרת העברת כספים בלחיצת כפתור) – ממשיך היום בשילוב AI בפלטפורמות מקוונות שונות.
בינה מלאכותית רווחת היום גם בתחום השיווק הדיגיטלי, ופועלת ברקע כשהיא הופכת את הפרסום בשיטת pay-per-click ליעיל יותר ומותאם אישית יותר, וגם כשהיא יוצרת תוכן, חוזה התנהגויות ועוד.
משווקים מבינים היום את יתרונות הטכנולוגיה, ומתחילים ליישם או להרחיב את השימוש ב-AI ובלמידת מכונה.
שימושים בבינה מלאכותית בשיווק הדיגיטלי לשיפור שביעות רצון הלקוחות
- צ׳טבוט (Chatbot)
תוכנת צ׳אטבוט משתמשת ב-AI כדי לנהל שיחות ולהגיב למשתמשים. צ׳אטבוטים יכולים לנהל שיחות מדוברות או כתובות, כשהאחרונות מופיעות כחלונות צ׳אט על מסך המחשב.
צ׳אטבוט הוא כלי שיווקי יעיל, במיוחד במדיה החברתית, ומסוגל לספק ללקוחות שירות שעוזר גם להם וגם למותג שלכם, בזכות יכולתו לאסוף נתונים על לקוחות, הנתונים מאפשרים למקד את המסרים שלכם ולהעביר מסרים מטורגטים בשמכם.
צ׳טבוטים יכולים גם להעביר לקוחות דרך משפך המכירות, על ידי שאילת שאלות ספציפיות יותר שמסייעות ללקוחות למצוא את המוצרים שהם מחפשים.
- תוכן חזוי ומטורגט
ניתן להשתמש ב-AI לאיסוף נתונים נוספים על הלקוחות הפוטנציאליים. ה-AI יוכל להשתמש בהם כדי לחזות התנהגות עתידית ולפתח מסרים עוד יותר מטורגטים.
ניתן להעביר את המסרים ללקוחות ב-3 מסלולים:
- צ׳אטבוט
- תוכן דינמי בדף האינטרנט
- דוא״ל
ה-AI מסייע להעביר את הודעת הדוא״ל הנכונה בזמן הנכון, על ידי שימוש בתוכן דינמי שנקבע על ידי ה-AI על סמך התנהגות הלקוח בעבר.
כשאתם יודעים באילו דפי אינטרנט ביקר לקוח, אילו פוסטים שלכם הוא קרא, עם אילו מיילים הוא יצר אינטראקציה ועוד… הבינה המלאכותית תוכל לבחור בצורה חכמה את התוכן שסביר ביותר שימשוך לקוח ספציפי, ולנסח על פיו את הודעת הדוא״ל.
באמצעות מה שנקרא ׳חיזוי נטישה׳ (Churn prediction), יכולה הבינה המלאכותית לחזות מתי לקוחות מתנתקים מהמותג, ולספק להם תוכן מותאם אישית, שאמור למשוך אותם ולעניין אותם מחדש.
- יצירת תוכן
יצירת תוכן היא אחד האתגרים הגדולים של המשווקים. יצירת תוכן איכותי לוקחת זמן ושיווק יעיל דורש המון תכנים. AI יכול לעזור על ידי יצירת חלק מהתכנים הללו.
תכנים הם גם מאמרים המורכבים ממאות מילים שנראים כאילו נכתבו על ידי אדם. התכנים האלה יכולים להיות ספציפיים מאוד, ובכול אופן ממוקדים לקוח ותכליתיים.
- טכנולוגיית זיהוי תמונה
תוכנות לזיהוי תמונות הן כלי AI שיכולים לשמש את העסקים כדי לשפר את חוויית הלקוח. לדוגמה, אפליקציה המאפשרת ללקוחות להעלות תמונה של פריט כדי למצוא מוצר דומה במלאי של החנות המקוונת.
נכתב בשיתוף >> https://bigweb-digital.com