רוצים לעבוד יחד?

studio@nekudots.co.il

Nekudots

סיגלית אמיתי-הנדרסון,
studio@nekudots.co.il
03-9398343

בחזרה למעלה

טיפים למיתוג עסק חדש

מיתוג

תסכימו איתנו, שהמותג הוא אחד הנכסים המשמעותיים ביותר לכל עסק.

למעשה, המיתוג צריך להיות חלק אינטגרלי מהחשיבה העסקית.

אז איך אפשר למתג את העסק בצורה נכונה?
על השאלה הזאת, נענה בכתבה הבאה.

טיפ מס' 1 – אפיון קהל המטרה

יש לבדוק מיהם הצרכנים ומה מניע אותם לרכישה.

יש לבצע חתך של גילאים, יש לבדוק מצב סוציו אקונומי וכמו כן לבדוק להכיר את הרגלי הצריכה.

כבעלי עסק, עליכם לשאול שאלות כמו, איזה לקוחות יצטרכו את השירות או המוצר שאתם מציעים, איזה פרמטר או פרמטרים יגרמו ללקוחות לבחור מוצר כזה או אחר שאתם מציעים ועוד. 

טיפ מס' 2 – הזהות העסקית

כבעלי עסק, עליכם להכיר את אופי העסק שלכם.

אתם מכירים את העסק הכי טוב ואתם יודעים מה עומד מאחורי העסק שלכם.

עליכם לעבוד חזק על הבנת הזהות העסקית שלכם, שכן היא תסייע לתהליך המיתוג שבו שותפים גם אנשי מקצוע נוספים בהם תבחרו להיעזר.

טיפ מס' 3 – הכרת שוק המתחרים

בדקו מיהם המתחרים שלכם.

האם מדובר על חברות קטנות או עסקים גדולים.

האם מדובר על מתחרים דומיננטיים והאם יש מגמות צמיחה שכדאי לכם לעקוב אחריהן.

חשבו גם איך המוצרים שהם מציעים שונים מהמוצרים שאתם מציעים והאם הם פועלים בשיווק מדלת לדלת או שפועלים על שיווק באינטרנט בעיקר.

נחדד ונאמר שככל שתכירו את המתחרים טוב יותר, כך תוכלו לבדל את עצמכם בצורה הרבה יותר מוצלחת.

טיפ מס' 4 – הרגלי צריכה עתידיים

מומלץ לראות מה קורה בשווקים העולמיים וכמו כן לראות את ההתפתחות של עסקים בתחומים דומים לעסק שלכם.

כמו כן, רצוי לבדוק איך צרכנים מעדיפים לרכוש היום והאם יש איזשהו שינוי במגמה ובכלל מומלץ לחשוב איך תהיה ההתנהגות שלהם בעוד מספר שנים.

כאשר בונים מותג, בונים אותו לטווח ארוך ועל כן, חשוב מאוד שהתדמית שלכם תהיה רלוונטית גם בעוד מספר שנים ולא רק עכשיו.

טיפ מס' 5 – בניית ה-DNA של המותג

במידה ויש לכם ערך שאתם רוצים להבליט, עשו זאת.

קחו בחשבון שהמותג יכול לשדר המון. למעשה, הוא יכול להכניס את הצרכנים לעלום ערכים מסוים. 

טיפ מס' 6 – עיצוב והפקה

העיצוב צריך להיות מקורי וגם עדכני.

הוא צריך להיות מותאם לזהות העסקית שלכם וכמו כן הוא צריך להניע לפעולה ולהיות מסקרן.

טיפ מס' 7 – הטמעת שפת המותג

זכרו שהאנשים שאתם מעסיקים בעסק, הם הנכס הכי יקר וחשוב עבורכם.

למעשה, הם נמצאים בקשר יומיומי עם הלקוחות והם גם שיציגו את המותג ללקוחות.

על כן, וודאו שהם מדברים כולם בשפה אחידה ושתפו אותם כמה שיותר במהלך השיווקי וגם המיתוגי שעשיתם ובהתאם הדריכו אותם.

טיפ מס' 8 – תקציב פרסום

אחת הבעיות המרכזיות של עסק קטנים היא תקציב פרסום שאינו גבוה.

על כן, שימו לב שאתם מחלקים את התקציב באופן נכון וגם יעיל.

עליכם להכין סדרי עדיפויות וכך לממש את המיתוג ובכלל את ההטמעה שלו.

מבחינת התקציב, יש מקומות שתוכלו לחסוך בהם ואחרים שעדיף שלא לחסוך בהם.

לדוגמה, אם מדובר על עיצוב לוגו, חומרים שיווקיים מודפסים כמו מוצרי פרסום ועוד, אל תחסכו.

מנגד, אם מדובר על פרסום בשלטי חוצות שעלותו גבוהה, העדיפו לחסוך.

טיפ מס' 9 – למדו מאנשי מקצוע

נסו להיעזר באנשי מקצוע. שימו לב שהם מקצועיים, עם ניסיון ושיש עליהם המלצות.

כך תוכלו להזניק את העסק שלכם קדימה, לשפר את המכירות ולחזק את המעמד שלכם לאורך זמן.

טיפ מס' 10 – שמרו על גישה חיובית ואופטימית

תהיו עם גישה חיובית וכך תקרבו אליכם עוד יותר את ההצלחה.

דילוג לתוכן