
חגים הם הזדמנות מצוינת לא "רק" לצאת מהשגרה וליהנות מחופשה שתמלא את המצברים, אלא גם להענקת מתנות לעובדים, ללקוחות, לספקים ולכל מי שרוצים לחזק איתו את הקשר. תכנון נכון של המתנה לחג ובפרט התאמה מלאה למאפיינים שלו תורמת רבות למיתוג העסק, ולכן כדאי להשקיע בה תשומת לב. המידע בעמוד זה יעזור לכם להפיק את המקסימום מהמתנות.
התאמה מלאה – גם לחג וגם למקבלי המתנה
הדגש הראשון של מתנה ממותגת לחג כזה או אחר – בין אם פסח או ראש השנה, בין אם חנוכה או פורים ובשנים האחרונות הופכת גם מתנות לכריסמס הופכות נפוצות יותר ויותר – הוא התאמה מלאה לחג. במקביל כדאי לכוון את המתנה אל מי שאמור לקבל אותה, כדי להבטיח מקסימום נחת ממנה.
בזכות העובדה שיש מבחר רחב של מתנות לכל אחד מהחגים, ניתן להגיע לאותה התאמה אופטימלית ואפילו די בקלות. לקראת ראש השנה האפשרויות כוללות בין השאר מארז של יין ופרלינים לשנה מתוקה או מארז מהודר עם פתקיות ממו ועליהן משפטי השראה לשנה מעצימה, בפורים האופציה המתבקשת היא משלוח מנות, לקראת ט"ו באב תוכלו להעניק סוקולנט שמסמל אהבה ובאופן דומה יש שפע מתנות לפסח לעובדים כמו למשל מחברות ממותגות או הגדה ממותגת לפסח.
איך להבטיח מיתוג מוצלח של המתנה?
לאחר שנבחרת מתנה מתאימה לחג ולמאפייני העובדים (או לכל קהל אחר שאתם רוצים להעניק לו שי), השלב הבא הוא למתג את הפריט הנבחר.
הכלל הראשון למיתוג אפקטיבי הוא "תפסת מרובה לא תפסת". גם אחת המטרות של הנתינה היא שיווקית, אם החלק הפרסומי יהיה בולט מדי הוא עלול להיתפש כבוטה ולייצר מיתוג שלילי. לעומת זאת נוכחות צנועה של המרכיב הזה מבטיחה חיבור בין המתנה, הנתינה, האכפתיות וההשקעה לבין העסק, ובהתאם את המיתוג הרצוי. למעשה במקרים רבים מספיק לציין את שם העסק, להוסיף לוגו, מספר טלפון (או כתובת פיזית / כתובת אתר) ועוד סלוגן קצר ממוקד כדי לייצר את האימפקט האופטימלי.
הדגש המשמעותי השני הוא הרמוניה עם המוצר עצמו. כדי לייצר את ההרמוניה הוויזואלית הרצויה חשוב לבחור בחוכמה את הצבעים, הפונטים ושאר מרכיבי העיצוב של המסר השיווקי.
שפה עיצובית מדויקת ואחידה
המתנה לחג היא באופן טבעי מרכיב אחד מתוך רבים באסטרטגיה השיווקית של העסק או הארגון. שיווקי מקצועי ומוקפד כולל גיבוש שפה עיצובית שתשרת את החברה בכל מקום שבו יש לה נוכחות: באתר האינטרנט, בדף הפייסבוק, בחשבון האינסטגרם, במסמכים שהיא שולחת וגם במתנות לחגים.
את גיבוש השפה העיצובית כדאי להפקיד בידי מומחים בתחום שיבססו את השפה על ה-DNA של העסק, הערכים החשובים לו ומאפיינים בולטים בענף שבו הוא פועל – כך שבכל אינטראקציה של העסק עם גורמים שונים העיצוב יתרום ליצירת הרושם הרצוי ולמקסום התועלת מאותה אינטראקציה.